Bali villa Nujum

Onze eerste bestemming in Bali was de prachtige villa Nujum in de buurt van Lovina, ben je benieuwd naar de villa? En wat we allemaal hebben gedaan in Lovina? Lees dan snel verder..

Wat waren we moe en uitgeput van de lange reis toen we aankwamen bij villa Nujum. Maar wat een ontvangst, de security stond ons op te wachten en opende de poorten van de villa. Omdat het donker was kregen we nog niet zo’n goed beeld. Maar dat veranderde al snel toen we door de hal liepen en uitkwamen op het terras. Wat een joekel van een zwembad en zelf een eigen bubbelbad met allemaal mooie zitjes eromheen. We hebben de koffers meteen aan de kant gezet en onze badkleding aangetrokken, wat was dat fijn. Een verkoelende duik na zo lang gezeten te hebben in het vliegtuig en in de taxi.

Die nacht sliepen we als een roosje. Jetlag, wat is dat dachten we toen nog. De volgende ochtend stonden Ani en Putu voor ons klaar, de dames van de house keeping. Wat een lieve vrouwen, het ontbijt stond al klaar op tafel. Na het ontbijt is Ivo samen met met ze naar de markt gegaan om boodschappen te halen voor die week. Ani en Putu hebben de hele week het ontbijt, de lunch en  het diner voor ons klaar gemaakt. Wat was dat lekker, verse Indonesische gerechten met heerlijke kruiden.

4771c27e-db11-4de7-bda1-2b2aed864f22

De eerste dag, maandag, hebben we vooral lekker gerelaxt. Kadek de tuinman heeft voor de kinderen kokosnoten uit de boom gehaald, een hele beleving om te zien hoe dat gaat. Villa Nujum grenst direct aan zee met een eigen stukje strand waar de kinderen perfect schelpen kunnen zoeken. Het zand op het strand bij de villa is zwart, dit komt doordat Bali een vulkaaneiland is.

Villa Nujum ligt in de buurt van Lovina, in het noorden van Bali. Deze omgeving is minder toeristisch als het zuiden van Bali. Iets wat mij enorm aanspreekt, het echte Balinese leven zien. Om de omgeving te verkennen moet je er echt op uit met een scooter of taxi. Voor onze vakantie hadden we ons voorgenomen om scooters te huren, maar na 2 seconden op Bali waren we hier al vanaf gestapt. Er rijden zoveel scooters op het eiland, er wordt aan alle kanten ingehaald en er zit weinig structuur in.

Villa Nujum heeft een eigen chauffeur in dienst. Hier hebben wij dagelijks gebruik van gemaakt. Onze chauffeur was Beni, Beni is een local uit een klein dorpje naast de villa. Hij heeft ons de mooiste plekken in het noorden laten zien. We hebben heel wat rond gereden met Beni. Zo hebben we een tempel bezocht vol met aapjes. Raf keek er onwijs naar uit om apen te zien op het eiland, zo’n tempel vol aapjes was dan ook een walhalla voor Raf. Daarna zijn we naar een schildpaddenopvang geweest. In verschillende bakken zaten de kleine schildpadjes, wanneer je vroeg in de ochtend komt mag je zelfs een schildpadje uitzetten bij zee.

Ook zijn we naar de Holy Hot Spring geweest in Banjar. Bij dit heilige water hebben we een ander jong Nederlands gezin ontmoet wat super leuk was voor de kindjes, even spelen met andere kindjes die je kunnen verstaan. Het water in de Holy Hot Spring is lekker warm en het is erg mooi om om de natuurlijke bron te zien waar het water uit komt. Na heerlijk gerelaxt te hebben daar zijn we doorgereden naar een tempel in Banjartegehe. Allemaal kregen we een sarong om voordat we de tempel in gingen. We hebben daar op eigen gelegenheid rond gelopen. Wat indrukwekkend al die mooie gouden beelden. Wij hebben het hindoeïsme als onwijs liefdevol en kleurrijk ervaren.

08C0B3C9-EE4B-467A-A0D0-F831DAC2C4B2

350B49E5-F3B6-4E88-A20B-B69889860F04

15C592C6-CE12-4EED-B06B-706F88AA1F63

In de nacht van woensdag op donderdag werden we om 03.00 uur wakker geschud. Letterlijk alles begon uit het niets te schudden en klapperen. We hebben de kinderen uit bed gegrist en zijn naar buiten gerend. Trillend op onze benen besefte we ons dat we zojuist een aardbeving mee hadden gemaakt. Maar wat een geluk dat ons niets was overkomen. Alleen onwijs geschrokken, toen we op internet keken zagen we dat er op steenworp afstand in Sumenep, Oost-Java een aardbeving was geweest met een kracht van 6,0. Na een uurtje zijn we weer naar binnen gegaan, maar wat is het dan moeilijk om weer in slaap te komen. Super alert vielen we uiteindelijk in slaap.

Het plan was om donderdag naar rijstvelden te gaan waarvoor we lang moesten rijden, echter werd Raf ziek in de auto en hebben we de plannen gewijzigd. We zijn toen naar het strand in Lovina gegaan en de kinderen hebben daar met lokale kindjes op het strand gespeeld. Ook hing er een schommel in de bomen dus we hebben ons uitstekend vermaakt daar.

Vrijdag was alweer onze laatste dat in villa Nujum, Beni onze chauffeur heeft ons naar de volgende plek gebracht in Ubud. Wat een rit, slingerend door de bergen omhoog en omlaag. Onderweg zijn we eerst nog gestopt in Carangsari waar er een olifantenopvang is. De olifanten lopen er redelijk vrij rond en er wordt goed voor ze gezorgd. De kinderen stonden te poppelen om een ritje op de olifant te maken, dus dit hebben we gedaan. Wat genoten de kinderen, op de olifant zijn we door de rijstvelden en door het water gegaan. En de kinderen mochten de olifanten zelfs nog mais en ananas voeren.

Ons verblijf in villa Nujum is met geen pen te beschrijven, we hadden echt het gevoel dat we in het paradijs beland waren. De house keeping zorgde voor schone bedden, waste onze kleding en kookte voor ons. En wat is iedereen gek op kindjes, ze worden  op handen gedragen in Bali. De security gaf ons een veilig en gerust gevoel en de tuinman zorgde dag in dag uit voor een prachtige tuin en een schoon zwembad. Wij komen zeker nog eens terug op Bali en gaan dan misschien wel naar één van de andere villa’s waar villa Nujum onderdeel van is. Villa Nujum is voor ons als een sprookje met een privé zwembad en alle luxe die je je maar kunt wensen. We zouden dit verblijf zeker aanraden, ook met kleine kindjes.

Villa Nujum

Jalan Raya Gili Manuk-Seririt, Kalisada, Tegallengah-Lovina, Buleleng Regency, Bali 81153